Пословне прилике леже у неискориштеним потенцијалима руралног и екотуризма

Други циклус обука за маркетинг, менаџмент и пословање у туризму, које се одржавају у оквиру пројекта “Знање свима”, завршен је данас у Едукативном центру за обуке у професионалним и радним вештинама. У другом циклусу учествовало је девет полазника, који су током протекле три недеље слушали предавања на тему нових трендова, могућности и потреба у домену развоја туризма.

Предавачица Ивана Мишковић објашњава да је део предавања био посвећен менаџменту у малим и средњим предузећима, део је обрађивао основе маркетинга, а у једном делу обрађиван је екотуризам.

– Говорили смо о различитим аспектима, објектима и дестинацијама екотуризма, а на примерима из света, понајвише из Јапана и Словеније, могла сам да покажем како то функционише. Полазници су гледали и интервјуе с особама које су покренуле овај тип бизниса, а једино ми је жао што нисмо имали прилику да посетимо неки наш објекат тог типа и на лицу места видимо како изгледа спој села, пољопривреде и туризма, као што је случај са салашима око Новог Сада – каже Ивана Мишковић.

Она додаје да су полазници били активни и заинтересовани, редовно су похађали предавања без обзира на временске непогоде и учионица је увек била пуна, што је показатељ да су предавања била интересантна. Једна полазница је дошла с намером да у свом сеоском домаћинству покрене рурални туризам, док већина полазника који долазе из неког другог професионалног миљеа, поседују знања која би могла да се искористе у сврху туризма.

Полазница Тамара Стојковић из Новог Сада је дипломирани географ туризмолог, а након стицања дипломе 2002. године није успевала да нађе посао у струци. Уместо туризмом, бавила се другим пословима, а више од годину дана налази се на евиденцији Националне службе за запошљавање. Како каже, на обуке се пријавила како би освежила своје знање и вратила се на пут којим је некад кренула.

– Задовољна сам предавањима јер су била свеобухватна, бавили смо се маркетингом, менаџментом, екотуризмом и одрживим развојем. Најзанимљивије ми је било да видим како се нове технологије, нарочито интернет, данас употребљавају у развоју и промоцији туризма. У време када сам ја студирала интернет није био толико распострањен и доступан – каже Тамара.

Она додаје да је било корисно чути које су нове тенденције у свету у области туризма и како бисмо их ми могли искористили, с обзиром на то да Србија има велик потенцијал у овој области, али недовољно улагања.

Нови Сад, 20. мај 2014.